Voor een fictief fotografiebedrijf maakte ik een huisstijl.
Hoe ik dat aanpak, zie je hieronder :)
De huisstijl voor Fotodesign Ben zocht ik in de simpliciteit. Ik heb gewerkt met vormen die een camera illustreren alsook de initialen van het bedrijf. Je kan er rechts ook een hand in herkennen die kan aanduiden dat je in veilige handen bent. Het logo zegt wat het bedrijf doet en hoe het dit uitvoert. Simpel, effectief en in verschillende formaten, kleuren en animaties toe te passen.
Wat wel en niet mag, heel belangrijk! Je wilt natuurlijk dat je logo optimaal tentoon wordt gesteld.
Rekken, draaien, of veel verschillende kleuren is een no-go voor dit bedrijf. We willen professionaliteit uitstralen die bij foto- en videografie aan bod komt.
Het logo in één andere kleur zetten kan dan weer wel, afhankelijk van de toepassing.
Voor het lettertype heb ik me laten inspireren door Japan. Wereldwijd bekent om hun perfectionisme, gaan de Japanners ver om dit te bereiken.
Foto- en videografie is op zijn mooist als het perfect geframed is, dat is de perfectie die Fotodesign Ben kan bieden.
Kleurgebruik moet je niet altijd ver gaan zoeken. De vorm van het logo is al zo uniek dat het geen specifieke kleur nodig heeft en op zich al werkt.
Daarom koos ik voor een contrastkleur, zwart.
Een paar voorbeelden 'in the wild':
Back to Top